Vågar hoppas på vår...

Jag hade svårt att somna igår kväll.
Mannen och jag spelade spel på våra iPhones, men till sist gick det så dåligt för mig att jag släckte och somnade på stört.
Uppvaknadet idag var riktigt mysigt då min man jobbar sent hela veckan.
Vår lilla prinsessa tultade in hos oss straxt efter 7 tillsammans med storebror som hon så duktigt väckt på vägen.
Den underbara solen strålade in i sovrummet och all eventuellt trötthet var som bortblåst.
Smaskig frukost med barnen och mannen - åh allt annat styr man har med två ungar.
Barnen och jag tog cykel till dagis åh jag känner att jag inte cylkat på några månader för jösses så tunga barnen var i cykelkärra och allt.
Dock överlyckliga över att vara ute :-)
Promenad hem med en vän och sedan har jag städat, lagat mat, fixat med tvätten och gjort en massa nytta.
Straxt ska jag äta lite lunch (av middagen de andra får ikväll).
Jag har komponerat ett eget recept som jag hoppas ska smaka familjen.
Det blev nån form av kasslergratäng med ris.

Jag har kokat ris och lagt i botten på en ungsform.
Skivat kassler och lagt på.
Även mosarella (hittade i kylskåpet) la jag på kasslern.
Över detta hälde jag matlagningsyoghur blandat med krossad annanas, chilisås (funkar nog med ketchup om man vill) samt salt och peppar.
En liten sallad till och vips så är man färdig med middag/lunch åh det blir garanterat över så vi har matlådor tills imorgon på jobbet.

Nu - lunch! Sen ska jag packa väska till jobbet, dricka lite thé i solen, hänga upp lite mer tvätt och försöka komma ihåg en pärm till jobbet.
Ha en fin dag mina vänner!
Ikväll tränar vi BodyStep så svetten lackas :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0