groggy...

Jag har uppenbara svårigheter med att ladda upp bilder från min telefon till min facebooksida. Det slutade med att jag fick ta bort hela appen och därefter ladda ner en ny. Störrande! men nu, efter flera timmar av funderande och pysslande verkar det funka :-) Yeah! Så jag ska göra nya försök med lite bilder under morgondagen.

Annars har dagen ått så fort, så fort. När klockan ringde vid 5 kändes det helt omänsligt att kliva upp. Frukosten gick trögt och att städa var inte direkt drömsenariot. Dubbelbokad provträning det första som händer, ytterligare en provträning, lite skitsnack på jobbarkompisarna, ombyte, vattenworkout-pass, duscha, lunch, provträning som inte kom, telefonsamtal med lite kunder för bokningar, städing, nytt program till en kund och därefter 40 minuters massage - vilket var underbart! Så stel jag var i hela ryggen, det hade verkligen behövts mer av varan, så man kan ju hoppas på massage i födelsedagspresent :-)

Efter masagen kände jag mig lite groggy, packa samman grejerna på jobbet och möte familjen och sväris på McD - ungarnas favoritställe. Sen hem med trötta barn och trötta föräldrar, packa grejer till sonen och sen skulle killarna på innebandyträning och lilla prinsessan och jag hängde hemma. Provade hårspännen och körde barnvagnar, badade och myste.

Vilken dag, trött är jag efter denna veckan men jag har hunnit med mycket och varit relativt effektiv känner jag. Veckan resulterade i minus 0,5kg på vågen - JIPPI! Bra mat och mer träning ger resultata åh då blir man underbart glad.

Träning denna veckan:
Måndag 45min BAS
Tisdag 60 min BodyStep (2 timmars simskola)
Onsdag 60 min BodyPump och 45 min BAS
Torsdag 60 min BAS
Fredag Promenad + Bad med familjen
Lördag Vila
Söndag 45 BAS och en långpromenad

Jag känner mig så himla pigg och glad och tycker det är underbart roligt att vara på G med träningen. Bara för att jag "säger" så åker jag väl på någon slags sjukdom nu... Well, det får bli ett senare problem.
Helgen som kommer tänkte jag får bjuda på lite ny BodyStep i vardagsrummet. Nya pass tar lite tid att öva in, men jag tror det kommer gå fin fint. Verkar som om det är supermusik och kul rörelser, så jag längtar. Kanske börjar jag redan imorgon då dottern sover och prinsen pysslar här hemma. Ibland funkar det.

Maten... Det är ju ett kapitel i sig, men jag måste säga att det går väldigt bra. Jag är inte lika sötsugen och äter inte lite frenetiskt längre. Känns som om jag håller mig på en bra nivå med kolhydrater och proteiner. Kanske skulle jag fundera på hur mycket proteiner jag pillar i mig och se till att det är en smula mer. Under veckan som kommer är det nog dax att justera lite på matintaget. Dock får jag i mig en stadig frukost varje morgon och bara det gör mig väldigt glad och pigg.

Goda vänner, att härja om träning och mat spelar ingen roll om man inte får sina timmars sömn, så nu ska jag krypa ner i sängen och snusa gott. Huvudet är helt slut och kroppen lika så. Ta hand om er och sov gott :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0