Sömnbrist, men det gör inget

Mina barn får mig tillfälligtvis att lida av sömnbrist. Göta-Petter så trött jag är denna onsdag. Hur det plötsligt blivit lagligt att gå upp innan klockan blivit 6 är för mig en gåta. Åh med risk för att låta som en gnällig kärring och dessutom dålig mamma hasar jag mig upp, gör välling och drar igång tv:n med lite barnprogram. Därefter slänger jag mig i sängen och somnar om drygt 30 minuter innan det är dax för nästa goding att göra entre till morgonens underbara ljus.

Fast med lite frukost i magen och tis för bus och lek släpper min irritation ganska snabbt. Det är ett himla äventyr att ha barn, varje dag bjuder till nya utmaningar (ibland inte lika spännande dock) som får en att le eller gråta.

Jag ska jobba lite extra idag och sitter med BodyPump-musik i öronen. Jag tror jag ska ta en sallad på stan efter passet och kanske kolla ut något att önska mig i födelsedagspresent. Sen är det fullt ös hela kvällen, simskola, BAS-pass och massa städ. Jag ska ladda väskan med ett extra mellis, igår kände jag hur energin försvann efter BodyStepen och då var det 2 timmars jobb kvar. Men man lär så länge man lever.

Annars gick gårdagen förvånasvärt bra. Lite sliten i kroppen känner jag mig, men träningen rullar på och maten verkar fungera som den ska. Jag har fått ett lugn i kroppen, släpp en massa grejer somjag ändå inte kan göra något åt och verkligen börjat fokusera på mig och mitt välbefinnande tillsammans med familjen och det som betyder något för mig. Det är skönt!

Nu mina vänner ska jag se till att packa om min väska, fokusera på det som ska göras klockan 11 och även se om jag får lite lunchsällskap på stan idag. Ta hand om er godingar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0