Morgonstund har...

...gröt i mun!

Så lyder nu mera min vardag. Rejäl frukost, mellanmål, luncher med mest grönsaker, mellis igen och därefter en stadig middag med proteiner och fibrer i massa. Jag är så nöjd och mår efter 2 veckors jobbande på detta fantastiskt bra. Jag vet ju att man ska sköta maten, men i perioder tappar  man ju stinget. Märkligt, då man mest av allt vill må toppen och hitta formen.

Igår fick jag en så söt fråga va en kollega på jobbet. Hon undrade om jag körde enligt GI eller LCHF eller räknade poäng eller vad sjutton jag pysslade med. Nä, någon diet á la mediavarianten håller jag inte på med. Inspiration får jag av alla dess underbara recept och smaskiga bilder jag ser. Jag räknar på ett ungefär ut hur många kalorier det är i maten jag äter, sen ser jag till att jag gör av med alla dessa och lite till. Jag söker minus helt enkelt. Kanske ska man kalla det M-dieten ;-) Fast det är mest sunt förnuft. Vettig mat med gott om energi i det man äter. Är jag inte mätt äter jag sallad och vattenfyllda grönsaker. Så kallad tom energi eller bukfylla.
Vill man gå upp i vikt är ju inte detta rekomenderbart, men så är inte mitt fall. Jag ska bli lite mindre är tanken. Tajta till magen, rumpan och egentligen det mesta.

Perioden som är just i detta nu är himla rolig tycker jag. Det är lovande för framtiden och ger pepp att orka mer.

Idag lyser träningen med sin frånvaro, men jag maxade igår med två tuffa pass efter varandra (BodyStep och BodyPump). Imorgon står det löpning på programmet, detta i lag med en vän till mig. Jag hoppas attd et ska ge mig orka att ta ut mig lite mer och att vi ska kunna peppa varandra i det som vi båda anser nödvändigt med dödligt tråkigt.

Så vänner, vi sköter maten en vecka till, tränar ltie hårdare och sen ser vi vad som händer på vågen. Jag är full av hopp :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0