Hur skulle det vara...

...om man höll sig frisk ett tag och kunde utveckla sin träning till en ny nivå? Det vore över förväntan, så jag fortsätter att vara förkyld och snora på beställning. Jag blir helt deppig av detta. Tiden går fort till vecka 30, för det är då det gäller. 5 kilo lättare, massa sexiga, snygga muskler och brunbränd. Ska det vara för mycket begärt att ge mig lite friskhet och låta mig arbeta på min pigghet? Nåja, jag är inte den som är den. Jag försöker göra nytta mitt i allt elände. Idag har förrådet fått sig en rejäl omgång. Göta-Petter så mycket skit man har och så fint det blir när man väl tar tag i alla prylar man har. Jag går stenhårt in för att köpa på mig massa fina plastbackar från IKEA, samma sort och stapelbara på varandra. Kläder och massa skit åker ner i dessa. Man skulle kunna säga att jag har ett sorteringsbehov. Att jag lider av någon slags hyll/back/byrå-sorterings-tvång. Kvällen ska jag ägna åt en enorm hög med papper som finns på vårt skrivbord. Samtidigt ska jag göra en mindre stek och lite potatis i ugn - matlåda till morgondagen. Utöver detta blir det att kolla igenom kommande BodyStep-pass och kanske till och med trampa loss lite på golvet. Rastlös? Hur i hela friden kan ni tro det... Jag har bara ett väldigt stort sorterings- och ordningsberoende. För att det ska bli som jag vill och familjens a slippa att jag springer efter dem överallt och dubbelkollar allt gör jag det själv. Dock lämnar jag resten av städandet till mannen. Dammsuga gör jag, men ni vet duschar, toaletter, torka golv och piska mattor, byta sängkläder. Nä, de får han fixa med. Just i detta nu kryper sötingen runt på alla fyra på vinden för att vi ska ge oss i kast med att isolera för att det ska hålla sig svalare om sommaren och varmare på vintern. Ett arbete som inte kan göras på vintern då man fryser halvt ihjäl och denna vintern har det dessutom varit mer eller mindre omöjligt att ta sig in på vinden på grund av alla snö. På sommaren får man värmeslag om man försöker sig på att göra arbete på vinden. Jag vet det eftersom min kära svärfar drog om en sladd uppe på vinden då vi flyttade in i huset för drygt 3 år sedan. Han var verkligen svettig och helt färdig efter det lilla projektet. I måndags städade vi garaget, rensade häcken (den ute) och slängde 4 SOPSÄCKAR med skit. Jag har mer dynga som ska bort, det är som sagt ordning och reda som gäller. Varför i hela fridens namn spara på allt? Den dagen som jag eventuellt bygger mig en stuga på Öland kommer jag troligtvis vilja köpa mig en del nya krukor och sånt. Jag struntar i att spara. Jag packar en och annan låda och far till nån hjälporganisation. Alltid kan det vara bra till nått och göra någon stackare glad. Så hur skulle det vara med lite friskhet och lite ordning och reda... Jodå, det kommer. Sakterligen och med massa tålamod kommer även jag få som jag vill. Enträgen vinner brukar man ju säga ;-) Trevlig kväll!!!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Jag är fortfarande här inne och läser ibland.

Jag håller med - ordning och reda! Fy fan vad vi slängde saker nu när vi flyttade (fattar inte när vi samlat på oss allt).



Hoppas ni får vara friska nu när våren kommer.

//Mathilda

2011-04-05 @ 12:41:11
URL: http://ingabeatha.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0