Pilatesträning ger formen inför beach...

Träningen denna veckan är lite mindre engagerad.
Tappade greppet under helgene och med en liten pulka-skadad axel passar jag på att vila mina armar.
Dagen träning blev två timmar i bassängen med lek och hopp under simlärarutbildningen.
Trott att vatten inte ger så mycket motstånd och inte heller så hög cardio på verkar det kroppen märkbart.
Trött och sliten, kan också bero på att spänningar slägger...
I övrig har jag under kvällen tagit tag i min pilatesträning.
Ja, jag har gjort sammanlagt tre övningar vilka garanterat kommer kännas imorgon med tanke på att jag inte engagerat just dessa muskler så intensivt dem senaste åren.
Pilates har en mycket bra förmåga att tajta till magen, vilket kan behövas!
Pilates bygger upp den inre korsetten - komemr göra att jag orkar med i samtliga styrkeövningar.
Pilates jobbar med andningen och personligen känner jag mig fantastiskt lugn och harmonisk efter denna träningen.
Jag ska försöka mig på att göra några övningar på kvällarna när jag ändå är ensam hemma och hänger framför tv.
Det går mot ljusare tider och Facebook ser man hur det ploppar upp statusar som osar av nyårslöften om beachkroppar.
Jag håller fortfarande mitt löfte om att beachkroppen får allt vänta.
Men en dröm är en dröm och så en dröm kan det förbli...
Imorgon väntar nog en och annan gummibandsövning för benen, magövning med bollen - men först när kidzen sover.
Nu tar jag en ganska tidig kväll för att vara mig, en god bok väntar på mig.
Det var något om hälsa... Känns bra en glad kväll som detta :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0