Ordning och IKEA

Jag får hybris när det bli nytt år.
Jag måste städa och ha ordning.
Jag måste träna och äta nyttigt.
Jag måste röja överallt.
Jag är virvelvind här hemma och min älskade make blir TOKIG på mig.
Vi har spederatr på IKEA idag.
Jag ÄLSKAR IKEAs alla förvaringsgrejer och har köpt på mig en samling med prylar från SAMLA.
Inte en enda grej av det vi köpt syns egentligen, för det är förvaringsprylar, men det blir fint och ordning...
Jag kan inte fatta hur mycket grejer vi har efter endast 2,5 år i huset.
Vi längtar alla i familjen efter våren då vi kan ta hem ett släpp, öppna alla dörrar och sen bära ut skit, vädra, röja och göra det superfint.
Just nu kompromissart vi med utrymmet som finns.
Jag glor på mitt klädvirrvar i garderoben.
Suckar över barnens överfylla lådor, osorterade byråer och tvättstugans platsbrist.
Min störrsta fråga är vad som ska prioriteras.
Tvättstugan?
Köket?
Sovrummet?
Förrådet?
Jag börjar ALLTID med förrådet.
Anledning?
Jo, jag tror att om man har ordning på sina grejer från botten ska det lösa sig på toppen.
Min man?!
Nä, han tror tvärt om...
Om vi kar konflikter om hur man städar och sorterar?!
Tror ni!
Jo, det har vi.
Fast det är nog det enda vi bråkar om.
Jag vill ha ordning och reda och tar typ tusen år på mig att städa.
Jag är omständing och velig.
Maken, han bryr sig föga, ser sällan damm och tror nog att det löser sig av sig själv bara manhandlar lite nya grejer till förvaring för då blir frugn glad.
Well, vi är alla olika och ikväll ska han få slita med lite "ordning och reda-sysslor" innan vi kollar film och njuter av tystnade i huset.
Jag har avklarat en mindre röjning i skafferiet, kylskåpet samt frysarna.
Nu tar vi tag i lekrummet som svämmar över av legobitar i diverse färger.
Men först måste jag nog gå ut i förrådet och riva lite i en eller två lådor...
Gott Nytt Ordning på Er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0