hemmadag...

Idag blev det visst en riktig hemmadag.
Vi är inte dem som håller oss där såmycket, men idag fick det liksom bli lite "tråkigt".
Lite barnvakt på morgonen, även om jag tycker det nu för tiden är lättare med två stycken 3-åringar än en ilsken ensam så får man ju jobba lite mer med tre barn i huset.
Sen fikade vi pepparkakor och drog ut i pulkabacken.
Dryga 45 minuter orkade sonen med innan han fick något 3-års flipp och vi gick hem i värmen.
Lunch från frysen, halleluja för matlådor!
Film för sonen och lilla dottern somnade på golvet i ilska...
Thé till mig och bok, jag plöjer igenom andra delen av "Twilight" åh boken är verkligt jätte bra faktiskt.
I nästan 3,5 timmer slummrade dottern och vi han se 2 filmer samt leka med lego och jag hann slappna av lite.
Middag - kyckling med rödlök, minimaj, curry, kokosmjölk serverat med ris! Blev mumsigt.
Sen handling på MAXI där den lite mindre glada personalen verkade behöva ett skott i panna...
Trögjävel som verkar tro man är sur för man påpekar att kortet endast fungerar i en terminal - jag hade väl inget sagt om jag velat det skulle ta en MASSA tid?!
Åh, nä, jag är inte på så himlans bra humör denna kväll.
Jag har skit ont i min axel.
Jag hoppas att det blir bättre nu när en film rullar igång och mitt nya goda thé står och drar.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0