hemmadag

Vi har hemma dag idag med familjen.
Eller jag skolkade egentligen 2 timmar i förmiddags då jag åkte till gymmet för att i lugn och ro öva in det nya BodyStep-passet.
4 av 13 låtar sitter bra. Dem andra tar sig, jag behöver nog bara focusera lite mer.
Skönt att svettas lite!
Min axel gör sig dock påmind om att jag gjort mig illa, bör nog se över den i veckan om det inte blir bättre.
Men vi ska vara hemma tillsammans med barnen och inte fara, inte stressa, inte jäkta - HÄRLIGT!
Under dagen ska jag också försöka mig på att göra ett nytt dagisschema till barnen.
Under våren blir vi ju itne mycket ledig gubben och jag.
Han med nya jobbartider och jag som ska fylla kompbanken inför en utbildning i Stockholm i juni.
Lite administrativt arbete, rensande i röran i alla garderober, städning av badrummen, matlagning, plocka in tvätt...
Man har alltid att göra, dock mysigt!
Eftersom att det faller mjuk, tung snö ner från himlen idag är nog risken ganska stor att även skottning står på schemat.
Kvällen bjuder nog på en film eller två, vi är ju inga partymänniskor och gubben jobbar imorgon så vi myser nog ner oss i soffan tillsammans under ett täcke.
Mental träning kallas väl det kanske...
Imorgon väntar ett ben-pass åh lite mer BS såklart :-)
Trevlig Trettondag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0