Hälsa i januari SUGER!

Jag har ett återfall av mitt gamla jag denna dag.
Gnällig och irriterad.
Nästan förbannad faktiskt!
Tillfälligtvis endast.
Dock är det ingen speciell människa i min omgivning som ger mig denna känsla utan hela sammanhanget.
Det här med nytt och allt man ska göra för att må bra får mig att vilja SPY!
Helt plötlsigt ska varenda j-la människa träna som en idiot, gå ner i vikt och äta nyttigt.
Hur länge håller det?
Max 10 veckor sen är dem tillbaka i snabbmatsträsket, soffsitandet osv.
Finns det undersökningar gjorda på detta?!
Knappast, men man är ju inte för det dum i huvudet.
I januari 2011 är man skitduktig om man tagit sig till gymmet, varit ute och lekt med barnen, sprungit en runda med mera.
När vi kommer till oktober och samma människor gör exakt samma sak kallas man för överambitiös och det frågas "men hur orkar du?".
Att lyckas med sin träning i JANUARI är INGENTING.
Tv, tidningar och radio gör allt för att du ska starta ditt nya liv.
Varenda viktminskningskedja kör på med STORA reklamkampanjer.
Vi laddas med nya fräscha kläder från klädbutikerna osm vi ska vara smala i till sommare.
Hur vore det att ta steget lite LÄNGRE och inte nöja sig med att 1 av 12 månader är hälsosam?
Om du träna på exakt samma sätt resten av året har du med SÄKERHET ändrat din LIVSSTIL och fått ett nytt perspektiv på HÄLSA.
Se till att dokumentera det du gör NU, gör samma sak i oktober (om inte mer).
Vet ni, jag är hellre en dåre i oktober än lik alla andra endast i januari!

Kommentarer
Postat av: Yllan

bra rutet! U go girl!

2011-01-25 @ 20:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0