göra, borde, måste

Ovanstående ord är tre små ord som i mitt fall startar en enorm stress.
Det finns hur mycket osm helst att göra när man har barn, hus och jobbar.
Ännu fler saker jag borde göra för att hinna med alla saker som ska göras.
Jag toppar bägare med lite måste.
Så har det alltid sett ut...
Jag har dock börjat skriva ny bok och alla att göra-listor slänger jag.
Borde är ett ord som stannar vid just det - inga fler idéer som skapar ångest vilket leder till sömnlösa nätter.
En god vän till mig sa att det finns INGA måsten, inte ett enda MÅSTE förutom att må bra.
Att jag ska må bra är ett MÅSTE för att det ska fungera.
Tänk efter, vem står dig närmst?
Din mamma, pappa, vänner eller är det bara du själv?
Jag har min älskade familj, vänner och ovänner samt allt där emellan men jag håller mig själv högst.
Varför kan man fråga sig?
Är det inte ganska själviskt undrar någon annan...
I min mening är det precis det som gör mig till en bra (hoppas jag) mamma, vän och arbetskamrat.
Från och med nu finns bara ett MÅSTE och det är att MÅ BRA i själ och hjärta.
Idag gör jag precis det jag känner för - MYSER med min PRINSESSA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0