Egen tid är...

... HALLELUJA!
Hyllning till mannen och hans lag som igår tog tre pinnar mot CL98 - Stort GRATTIS!
Idag fortsätter han vandringen mot en gloria då han tog våre vildar till närmaste lekland för maximalt med lek och bus.
Själv njuter jag av lite thé och BodyPump-musik.
EN liten lunch med min goda Emma och hennes söta Vera väntar om 1,5 timme.
Tills dess hinner jag nog göra både en och två saker till :-)
Veckan bästa att hinna med så många roliga saker på en gång.
Trott en ganska tuff vecka på jobbet fysiskt och mentalt är jag lugnt och trygg i mig själv.
Allt mitt gnäll och härj om mental balans är för en sanning.
Jag kan inte sätta fingret på vad det är som gör mig så lugn, men känslan som vilar inom är obeskrivlig.
Det är evigheter sen jag kände sån enorm inre styrka, nästan en känsla av odödlighet.
Jag vet att för många år sen pratade jag och en instruktörskollega om hur viktigt det var med att man mådde bra för att hitta hela vägen fram.
Receptet på egen lycka skrivs av den bästa kocken - du själv!
Din rätta medicin, den som gör dig STARK, OÖVERVINNERLIG och FANTASTISK kan bara du hitta.
Kanske är med träning.
Kanske är det med mat.
Kanske är det med vänner.
Kanske är det med jobbet/skola.
Saken är säker att man ALDRIG får underskatta värdet av livets gåva.
Varje dag är UNIK och bara du kan välja att ta en väg som du trivs med.
Gör saker DU mår bra av, vad det än är.
Byt jobb, "gör slut" med dåliga vänner, skaffa nya vänner, träna mer/mindre, ät bättre, lek med dina barn, be om barnvakt till dina barn, flytta ihop, flytta isär, res eller vad som får dig att må bra.
Valet är ditt och det finns inga MÅSTEN.
Jag äger mitt liv och gör det jag mår bra av - ingen annan kan göra det åt mig.
Vad gör du?

KRAMAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0