Det är synd om mig...

Just i detta nu tycker jag lite synd om mig själv, jag sitter ensam hemma en fredagskväll och glor på datorn efter något att göra. Sällan har jag kännt mig så stressad över att inget ha att göra, så jag i desperation sätter igång och läser på mig om simskolor, gör ett vattenworkoutpass och plugga Body Pump. Vad är det för liv jag lever?

Barnen somnade utmattade efter dagens aktiviteter redan innan klockan var 19.00. Noomi, vår lilla prinsessa orkade inte en krypa upp i sin säng utan låg gnällande på golvet tills jag lyfte upp henne, bäddade ner henne och pussade henne god natt.

Sonen badade till synes glatt i badbaljan då detta hände, men efter att jag plockat undan alla prylar i hallen, dammsugit kök och vardagsrum gjorde han mig uppmärksam på att han var färdig och inte alls hade lust att bada mer. Som den lilla nakenfis han gillar att vara sprang han glatt runt och lekte tills det tystnade helt. Min trötta hjärna dröjde med att reagera, så då jag kikar in på hans rum ligger han UNDER täcket och har somnat då vi förmodligen skulle leka en lek där han gömmer sig och låtsas sova och sedan får lov att skrämma mig då jag kommer in på hans rum. Läggningsprocessen kortades alltså av EXTREMT, endast en blöja på och därefter somnade han om.

Jag?! Jo, jag hinkar thé och tycker faktiskt synd om mig själv just denna fredagskväll. Dock är nu en massa material gjort till mina simskolor och det är jag mer än nöjd med. Mitt nya vattenworkout-pass blir med säkerhet också helst klart under helgen och de 5 BodyPump-låtar jag bestämt mig för att kunna, tja, dem känns som ett mindre problem.

Jag ska roa mig med en film resten av kvällen, men först ska jag röja av mitt köksbord som ser ut som en krigszon av papper efter planerande av simskola, Silverafton mm. Tvätt finns det ju alltid, så även den ska göras vid.

Imorgon är min plan att trycka i mig GOD, NYTTIG samt ENERGIRIK frukost, därefter träna HÅRT, sen SHOPPA lite på REAN och om möjligheten finns vill jag se LOVE AND OTHER DRUGS (på bio). Min älskade make ska få en dag med barnen själv, och jag är i ärlighetens namn riktigt sugen på en TJEJDAG, även om jag får ha den ensam.

Ha en UNDERBAR helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0