Energi behövs

Jag kan inte låta bli att vara en smula fundersam över mig själv som människa.
Igår kväll när jag skulle sova i min sköna säng efter en lång och rolig helg vandrade mina tankar iväg till en massa olika saker. Mitt huvud överarbetar saker ständigt och jag funderar på saker i oändlighet. Det är en smula frustrerande då man vill sova och huvudet liksom inte kan tänka sig att ta en paus. UTTRÖTTANDE är det.
När jag blir arg gör huvudet det samma, det liksom vandrar iväg och vill prata på. Blir jag riktigt arg brukar jag dessutom prata högt, det känns liksom bättre. Nä, jag vill inte direkt att nån ska höra mig, men jag behöver få ut min frustration på något. Åh arg blir jag nog nästan varje dag, för jag har lärt mig att om man inte får ut skiten blir det liksom aldrig riktigt bra.

Mina barn kan få mig att blir SÅ förbannand att det håller på att koka över. Jösses vilka knappar dem kan trycka på. Min man är en sann världmästare på att leta upp grejer som får mig att bli tokig. Med åren har man ju lärt sig hur han fungerar och idag kan jag bli helt vansinnig på honom innan han ens hunnit tänka ut vad hans ka göra för att reta mig. Det om nått är irriterande, för han fattar ju inte varför jag skäller på honom. Det handla om kommunikation, och ensam har jag fantastisk kommunikation.

Mina monologer skulle man allt spela in, säkert har dem ganska underhållande värde. Annars blir jag sällan eller nästan aldrig arg på andra människor utanför familjen. Finns ju liksom ingen anledning. Irriterad blir man ju ständigt, men det handlar mer om att jag vill ha det på mitt sätt och ingen verkar lyssna. På jobbet har jag givit upp för länge sedan, det är liksom ingen som lyssnar och då får man gå sin egen väg och göra på sitt egna sätt. Så länge jag mår bra och kan hantera situationen känns det väldigt bra. Vänner bör man ju kunna bli arg på, eller arg med skulle jag nog säga. Just nu är jag helt orkeslös och inbubblad i min egen värld. Jag har haft så många bra veckor och gett ut så mycket energi att jag helt tappat min egna energin. Jag måste samla på mig och ladda om ordentligt.

När jag ligger i sängen på kvällen så vandrar alltid tankarna och igår kände jag mig så ensam. Jag fantiserar om roliga grejer och hade tyckt det vore roligt att vara den som blev omhändetagen för en gång skull. Ni vet, typ bortrövad på spa-grejen eller nått sånt. Typ Sofias Änglar eller några superstädare som gjort ent hus. Vad som som skulle underlätta livet lite. Kanske tycker du det är löjligt, men om du visste hur många grejer jag har fixat med för kompisar, vänner och bekanta så skulle du också tycka att jag förtjänade en egen guldstjärna. Nu är sannorlikheten att detts ska hända lika med noll, så jag tar ödet i egna händer och bokar in mig på spa nästa lediga helg jag har. Det blir JAG, min nya iPhone med Spotyfi och några bra böcker, en massage, lite bubblande och gott att äta. Jag ska inte känna mig ensam, bara njuta!

Nu fortsätter jag glo på TV och hjärnan fortsätter grubbla - som vanligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0