Uppfriskande möten

Min lilla tur till CityGross slutade i ett mycket kärt återseende av kära skolkamrater, som jag egentligen inte har en anning om varför jag vare sig hörs med eller ses med.

Vi hamnade på fiket í entren på City Gross med våra barn. Idag med endast ett barn var vilket vi snabbt samtyckte om var skönt och vilosamt. Herre gud så konstigt att sitta där, mer än 10 år sen gick vi skolan tillsammans och det kändes som det var igår vi sågs. Samtalsämnena uppenbart andra, men samma mysiga känsla och exakt samma personer är vi idag om än lite mer karismatiska. Jag känner mig inte ens gammal, inte utanför och inte det minsta annorlunda. Bara en skön känsla infinner sig efter detta mötet som helt oplanerat sker i vardagen.

Jag slås av hur lika vi är våra kopior som levde helt andra liv för 12-15 år sedan. Att vi rör oss på exakt samma sätt runt varnadra, förhåller oss på samma sätt och skratta åt och med varandra på samma sätt. Jag förundras över att trotts sammanlagt 8 graviditeter är vi samma tjejer, lite tyngre, lite mer livserfarenhet, lite mer gråt och skratt bara i bagaget. Jag inser att jag verkligen älskar mitt liv, att jag har gjort så rätt och att det inget gör om karriären får vänta, om huset ser ut som skrutt visa dagar. Jag har en god hälsa, friska barn, är älskad en en fantastisk man och bor i ett bra hus i en del av stan jag trivs i.

Alla gånger jag säger "livet kom emellan", inser jag nu att livet är precis där det ska vara och att jag är på precis rätt plats vid rätt tidpunkt. Jag kommer aldrig vara mer rätt än just nu, det är mitt liv jag lever och jag ska bara se och njuta av allt fantastiskt som serveras framför mina ögon. Jag är så glad att Anna och Maria ropade på mig i caféet på City Gross, fick mig att se hur fantastiskt livet blivit även om det inte blev som vi hade tänkt oss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0