Sysslolös, rastlöst och pustigt!

Efter två veckors hemmavistelse är jag urless på att glo på film, sitta på röven och att vila.
Jag har städat, i mitt makliga tempo, jag har lagat mat, handlat och styrt.
Jag har säkert sett 20 olika filmer på två veckor och jag är SKITTRÖTT på det här nu.
Vila gör underverk för kroppen och jag känner mig piggare idag än igår.
Mn psyket tar stryk av att vara sysslolös...
Eller sysslolös är jag väl aldrig, men det är trist att vara hemma själv när barnen sover och hela huset finns att greja med.

Jag pysslar ihop lite muffins medan jag väntar på gubben, hänger lite mer tvätt och bäddar fint i sängen med nytt täcke och rena sängkläder. Fönsterputsar av bordet och plockar undan potatissäcken, löksäcken och majskrokarna. Barnens skor har plockats ner i en låda och tvättberget ska sorteras. Snabeldraken borde kanske plockas undan och för att göra ytterligare en syssla kokar jag lite pasta till min "snabba-fredags-lasagne"...

Mitt nya hålla sig bora från godishyllan gör att jag får ett sånt shoppingbehov av annat. Mitt substitut blir schampo och balsam, tvålar och lotions. Idag hittade jag schampo och balsam som luktade gott och var super billigt (endast 10kr/flaska) och såna kan man ju ha som lite "resa-iväg-gejer" eller bara "egentids-prylar". Kul att kunna unna sig en kul grej och Noomi fick balsamspray (för trotts lite hår får hon ju såna tovor i det lilla hon har). Min lilla prinsessa ska börja i tid med tjejgrejer :-)


Kommentarer
Postat av: Elin

Agnes saknar dig på simskolan (jag också...) behöver någon som håller mer koll på henne - hon gör som som gamla mor gjorde på sin tid FUSKAR. A vill gärna "vinna racen" och ser det mer som en tävlig att komma först till andra sidan än att göra fina ben tag :-) krya på er /kramar Elin&Agnes

2011-02-11 @ 13:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0