Sjukskriven

Jag är nu sjukskriven på grund av ett virus som inte vill ge med sig. Den kära doktorn sa vänligt men bestämt att fysisk aktivitet var ej att föredra - därav inget jobbande för mig! Sova, vila och vara hemma i lugn och ro skulle ge orken tillbaka. Jag håller med honom, 45 minuter fram och tillbaka till doktorn med två vilddjur kan göra vem som helst svettig, är man dessutom sjuk mår man definitivt inte bättre av en liknande behandling.
Nåväl! Jag ska nu sluta orda om eländet och istället göra verklighet av mina bättringsplaner.
Jag tror bestämt att renlighet är en dygd, så också ordning. Jag ska sätta tvättmaskinsmonstret i välbehövligt arbete. Diskmaskinen kan gott få jobba den med. I övriga huset ligger det grejer huller om bullet efter ett mindre fru Hjelmskt utbrott då plånboken saknades. Jag får allt bita i det SURA, SURA äpplet och röja upp oordningen jag ställt till med.
Jag ska pyssla med lugna saker nu är jag är hemma. Så klart har jag fått feber igen, efter ett äventyr till Öland med barnen. Helt slut är jag... Men det är 2 timmar tills det behöver vara fint här hemma, så vi ska nog hinna :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0