SådärJa!

Jag avslutade min jobbarvecka med att bränna ut mig ordentligt... Jag jobbade 14 timmar i sträck med 30 minuters lunch/middag. SLUT då kvällen kom och somnade direkt då jag la mig i sängen.

Igår körde jag BodyStep och fick sån härlig beröm av en deltagre. Det värmer så i hjärtat när dem innerligt menar att det var ett kanonpass och samtliga deltagare är svettiga och trötta. Det är alltid ett riktigt halleluja-moment när det händer.

Efter träning for jag hem, lunch med familjen, duscha och pynta mig för 17-års kalas på landet hos en kusin. Åh sån riktigt god mat blev det - potatis, sås, kött, grönsaker och troligtvis den godaste gelen gjord av äpplen jag ätit. Den bara MÅSTE jag får receptet på av min älskade andra kusin (alternativ är ju att hon kan göra en burk åt mig).

Så kidzen och jag var på kalas och myste rejält, mannen spelade match och runt 20-tiden mötes vi hemma för att dyka ner i soffan och lägga upp fötterna högt. Slitna bestämde vi oss för att se Avalons Dimmor, men vi orkade inte hela så vi ska se slutet ikväll.

Igår invigde vi nya spisen. Åh så fin och så snabbt det går med induktionshäll. Fast i och med detta behöver vi några nya grytor - det ger oss en anlednign till ett besök på IKEA. Efter det ska jag och prinsen tillsammans med faster Kajsa på TRASSEL i 3D. Spännande tycker för jag har aldrig varit på 3Dfilm och dessutom aldrig på bio med sonen. En riktigt mysdag hoppas vi på så därför slår jag igen butiken för dagen.

På måndag är vi lediga och då ska jag försöka hinna med att beställa blommor till Jonathans begravning. Jag har en idé om hur det skulle kunna göras så fnt, så fint. Den närmsta familjen ska träffas efter begravningen och det har vi full förtsåelse för. Inatt vaknade jag dock och tänkte att alla vi som kommer och är nära vänner till familjen kanske kunde träffas och fika efter. Kan ju vara skönt att inte behöva åka hem direkt med alla tankar. Jag ska göra ett litet utskick till dem jag misstänker eventuellt kommer... Möjligheten finns ju att man blir helt dumförklarad, men mannen såg det som en god idé. Jg vet ju inte vad som är rätt och fel när det komme till begravningar, jag tycker det vore mysigt att ses efter. Vi är ju alla nära vänner till familjen och bryr oss väldigt mycket... Vi får se vad dem säger.

Nu ska vi mot bilen, IKEA och en dags äventyr. Ha det underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0