reparerar

Vi ska reparera oss säger doktorn.
Jag jobbar på det, men tydligen vill inte dem små bacillerna ge med sig så enkelt.
Man kunde nästan tro att det är LATMASKEN som tagit över, men influensabacillerna har nästan samma effekt på mig som kära, goda latmasken.
Jag är slö och orkeslös och föredrar sängen - samma åkomma som med latmasken.
Skillnaden är att jag även hostar som en kol-patient, svettas och fryser om vart annat och har konstant huvudvärkt, tryck i öronen och låter som att helgen spenderats ihop med X antal flaskor whiskey - dessa saker har inget med latmasken att göra utan beror helt och hållet på dem där små och vilt ondsinta influensabacillerna.
Jag orkar itne deppa över att flera veckors träning är kastade i sjön, min kropp vill inget annat än VILA och just detta ska vi idag få på recept.
Sällan, eller jag skulle säga aldrig har jag behövt be om en sjukskrivning på grund av hosta och snor.
Dessa baciller är min överman och har helt kört mig i fördärvet.
Jag hoppas doktorn kan ge mig något för att lätta på trycket i bröstet (hostan) samt se att öronen inte tagit allt för mycket skada.
Jag ber en stilla bön att detta ska gå över inom en snar framtid, att livet ska återvända till mig med kraft och energi.
Ni vet det där med att komma ut på andra sida - det är typ det jag väntar på.
Tills dess kör jag på med vitamniner, thé och honung, vila, varma duschar som lättar upp andningen.
Kanske vågar man smyga in en liten friskluftspromenad, risk för behov av ambulansvård är dock överhängande...
Vi får se - idag gör vi Norrlidens Vårdcentral osäker ;-) Därefter följer vidare sjukdomsuppdateringar, någon träning bjuder jag inte på, inte en chans att jag kan ordna det...
Något gott att äta - det fixar jag!
För god mat och sova är enligt svärmor bästa medicinen mot baciller - även mördarbaciller :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0