Nya Tider!

Det fanns visst en serie med namnet Nya Tider. Jag minns inte så bra vad den handlade om, men i och med titels bör det ju vara just om nya tider för dem inblandade.
Jag har idag funderat en hel del runt mina vanor och bestämt mig för att det är dags för Nya Tider även hos mig. Jag behöver börja sköt mitt matintag med bra, näringsrik, sund kost samt få upp den fysiska aktiviteten varje dag. I mitt fall är det förmodligen oundvikligt - jag MÅSTE träna varje dag för att gå ner i vikt. Det verkar kanske märkligt, men i höstas då jag satsade hårt och hänsynslöst tränade jag mer och sköte maten exemplariskt. Tillbaka till detta - ett väldigt jobb dock så motivationen behöver vara på topp.

Så nu kör vi!

Träning 6 av 7 dagar i veckan.

Måndag: Styrketräning  del 1 (rygg, triceps, mage)
Tisdag: Body Step
Onsdag: BAS
Torsdag: Styrketräning del 2 (ben, biceps)
Fredag: Löpning (intervaller)
Lördag: Styrketräning del 3 (bröst, axlar, mage)
Söndag: VILA... Promend

Hur svårt ska det vara och vilka ursäkter ska jag hitta på för att inte sköta detta...

Meny skulle kunna vara ungefär som följande:

Havregrynsgröt till frukost.

Ägg och knäcke/avokado och keso som mellis.

Kyckling/lax med bönsallad eller blomkålsmos till lunch.

Fruktsallad med keso/kvarg och nötter

Protein av ex. lax/kyckling/nöttkött samt grönsaker och sallad.

Kvällsis - proteinbomb (proteindrink, kvarg eller annat)

Övrigt blir det MASSA vatten då jag misstänker jag har ruskigt låg vätskebalans samt lite extra järn i tablettform då det är ett underskott jag har.
På lördagarna har jag lov till massa smaskig mat och gotter. Livet ska ju vara roligt med! ;-)

Så jag ska försöka mig på detta. Hoppas på pepp från omgivningen. Jag blir så trött på att höra att jag är så fin och smal och bla bla bla. Det är inte sanning, det är inte mycket med en 5 centimeter till i midjan och upp med rumpan samt minus 5 kg på vågen. Man ska ju ha mål ;-) Så PEPP var det.

Nu ska jag sova och ladda om för en tuff vecka med massa jobbande, kurs, sjuka barn och nya träningsgrejer åh dietmatlagning. God natt godingar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0