Lättare röjande

I takt med tillfrisknandet blir jag mer och mer rastlös och ger mig på projekt i hemmet. Jag vill dock understryka att jag gör det i min egen takt och en sån enkel sak som att hänga tvätt tar sin lilla tid med allt hostande och snörvlande.
Hur som så tänkte jag mig att det allt ska få bli vårtfint här hemma nu. Jag har plockat fram våra utemöbler, men dem kom bara fram, någon ordning på det hela är det inte än. Jag har dessutom packat bilen full med flaskor så mannen kan göra en utdelning av dessa under dagen/kvällen. Vi behöver ju platsen till våra egna grejer, garaget kan ju inte vara något slags förråd.
För 100 gången denna  veckan ska jag försöka dammsuga och plocka upp alla miljoner leksaker som huset dränks av. Jag har som plan att plocka ner lite barnkläder i lådor och röja undan i förrådet, men vi får se vad jag orkar och hinner med. Just nu står lunch på schemat, sen vila och därefter får vi se vad klockan är.
Orkar jag ska jag gå till dagis med barnen imorgon. Sen kanske jag och prinsessan kan ta en tur till IKEA för ett nytt påslakanset till mannen och mig samt ett lite tjockare täcke. Sen ska jag kolla över skor till Viggo och Noomi. Vinterskorna kommer vara bra varma om några veckor så lite andra grejer behövs på dagis.
Nu ska jag göra ett försök på lite lunch...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0