jävla dum-phone

Jag har då fått en iPhone av min kära man.
Eller jag ar valt den själv och säkert är den jätte bra, för det är den telefon flest har varit nöjd med och gillat och allt vad det nu är, men jag blir måttligt förundrad över att det ska ta en halv dag att starta det lilla underverket.
Att skaffa sig en iPhone och vilken annan Smartphone är mer invecklat än att ta hand om sina egna barn.
Barnen nöjer sig med mat och leksaker, för att den där lilla tingesten ska fungera ska man ladda ner program och instalera som sen ska registreras och aktiveras.
Därefter behöver tlelfonen appar för att det ska finnas något att göra på den.
Jag blir SÅ trött på tekniken och alla de där prylarna man ska fixa med för att det överhuvudtaget ska fungera.
Jag minns då jag fick min lilla, lilla röda telefon av pappa då jag bodde i norge. De kunde man ringa med,, smsa och den var röd och LITEN. jag var supermodern med den där telefonen och dyr minns jag att den var.
Nu sitter jag här med min iPhone och är vad jag antar modern och allt det där, menjag är samtidigt livrädd för att barnen ska få tag på telefonen då den är SUPERDYR och inte har en anning om hur man gör om den slutar fungera. Min gamla telefon lägger jag undan och sparar för tillfällen då det kan behövas en backup - med min tur behöver jag en backup om en vecka.
Så nu letar jag appar och försöker vaar världsvan med min iPhone... Jösses så moderna och jag känner mig som en gammal nucka då jag faktiskt tycker att dte var bättre för - då man ringde på en telefon, skickade brev på posten och kanske hade man en dator man kunde kolla upp svaret på frågesporten på. Källkritik gjordes på böcker och att chatta kunde man om det var sent på kvällen och modemet hemma funkade just den kvällen.
Nu är man superuppdaterad med sin Smartphone dygnet runt - galet är vad det är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0