fokus innan förändring

Att vara hemma och sjuk har sina fördelar. Man har helt plötsligt tid för alla miljoner olika serier på tv: vilket kan vara skönt. Jag ser på Rachel Ray och dr Ian Smith är på plats och tala och viktminskning.
Jag fastnar för ord som kontroll och fokus och var tvungen att titta upp från datorn för att se vad som händer. Sanningen så klart ;-)
Mina tv-vänner säger så klart det jag hävdat i alla tider, vill man ha en konstant viktminskning behöver man ha fokus och vilja att förändra hels sitt liv. Annars är det endast en tillfällig förändring och man kommer att hamna tillbaka i sitt vanliga levende - det som från början gav viktökning eller vad det nu må vara.
Fokus och motivation är mina ledord. Jag har nu ytterligare ett hjälpmedel - min iPhone! En APP som räknar samman dagens kalorier gör det ju lätt att hålla koll på dagens matintag. Men det är först när jag blir frisk som det blir allvar med detta. Just nu gäller vila och sömn för att pigga på sig.
Jag har fokus på att bli friskt, sen gör vi nya mål och SKA landa innan bikinin måste på :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0