Firework

Katy Perrys underbara låt Firework får hela mig att le.
Fin text, underbart budskap, melodi som får mig att vilja röra på mig i oändlighet.
Det är inte världens bästa låt, men på det stora hela en låt som det slår gnistror om.
Sådana låtar måste man älska och beundra.
Man måste låta livet vara precis så underbart som man själv önskar.
Kanske ska man se på livet som en godisskål - ibland är det nderbart, gott och smaskigt.
Ungefär som choklad.
Ibland vill det sig inte riktigt, man hittar nått riktigt äckligt, seg och uschigt.
Jag spottar ut skiten och tar en ny bit.
Jag vänder ryggen åt eländet och letar efter en ny öppning, andra människor som kan hjälpa mig överkomma hinder.
Ibland finns ingen sopkorg och man inte spotta ut, man får bita ihop och svälja eländet.
Det går över, den vidriga smaken försvinner.
Livet gör liknande saker med oss.
Vi får bita ihop och ta med oss skiten, men vi reser på oss och uppförsbackarna planar sakta med säkert ut.
Jag käkar lite gott och ger livet möjlighet att bjuda mig på ett riktigt fyrverkeri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0