Dagen efter...

Vi är precis så där lagom dagen efter.
Alla i familjen lider av helgens sviter, och det är väl ett gott omdöme kanske när man längtar efter att lägga sig redan klockan fyran.
Barnen hinner knappt komma hem innan blickarna går mot sängen, vilket aldrig annars händer.
Mannen skulle förmodligen kunnat betala otaliga summor för att slippa byta däck och vara upp på benen överhuvudtaget.
Själv - jo, men lite förstånd hade jag allt över igår.
Dock fortfarande hostig och huvudvärken ser jag som ett kvitto på en lyckad kväll.
Det var så roligt att ha på sig den finklänningen som hängt i garderoben så länge och väntat.
Fantastiskt skojigt hade vi, gott åt vi, underbara vänner som vi inte träffar allt för ofta att dricka gott med och dansa.
Mina fötter är en smula mörbultade efter någon slags dans med en kanske mindre nykter danspartner som inte alltid lyckades hålla sig på sina egna fötter - men vad är väl en bal på slottet?
Underbart roligt hade jag i alla fall och fantastiska minnen att leva på i några månader innan det är dags för partaj nästa gång.
Klänningen som jag var så orolig för satt på plats hela kvällen, och passade utan några som helst problem.
Nu ska den ut till försäljning, det nalkas ju otaligt med baler under våren i Kalmar stad, så någon ny prinsessa ska väl den underbart röda kläningen hitta :-)
Nu återgår vi till det normala livet, med dammsugande, filmtittande och nattande av odrägligt trötta barn.
Glamourlivet lever man en gång ibland och då är det ju precis så där fantastiskt som det ska vara, men sen är det allt gott att ta på sig raggsockar och pösbrallor och vara lite oglamoröst sexig i hemmets mörka vrå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0