Sockerchock

Min kropp har definitivt inte nått någon ketos eller liknande utdrivning av giftämnen. Jag fyller på kroppen med onyttigheter och magen är allt annat än glad. Jag borde och bör motionera MASSA. Dock överrumplas jag ständigt av nya tilltag med fika som den primära sysselsättningen. Detta gör magen ännu mer i olag och hjärnan vill gärna säga nej. Idag ska jag och mina hjärtan åka på tur till barnen mormor och morfar. Det väntar middag med massa godsaker... Olämpligt då man kämpat i flera veckor för att nå ett viktminskningsmål som för var dag verkar närma sig. Jag suckar djupt, inser att det enda som hjälper är att späka kroppen ENORMA mängder under kommande veckor. Varför? Jo, denna lilla tjockis ska inte åka på PT-utbildning och vara den tjockaste... Jepp, jag har en förutfattad mening om vilka som går dessa utbildningar och varför de gör det. Jag får helt enkelt stå för det sunda, äldre och lite rundare exemplaret. Kanske också den svagaste och i sämst kondition... Förutsättningarna bör ju finnas för att ända på både det ena och det andra, men tyvärr tror jag det kommer ta sin lilla tid och framförallt kommer det kräva lite mer av mig än vad PÅSK hittills erbjuder - mat i mängder, vila och SOCKERCHOCK! Nåja, det är påsk en gång om året och i veckan väntar - havregrynsgröt, spåret och MASSA rolig träning. Nä, du inbillar dig inte. Träning är det som är roligt, löpning är ett ont MÅSTE som driver bort fett från kroppen och det lär dröja innan ni, mina kära vänner, läser om en positivt attityd till löpning, frisk luft, fågelkvitter och annat trams. Nä, tacka vet jag lite BodyStep. Men nu ger jag spåret en ärlig chans. I 3 veckor ska jag springa ordentligt, utan att tramsa och gnälla ska jag ge det en ärlig chans. Utan en massa socker och onödiga kolhydrater - önska mig lycka till! Men först njuter jag lite till av PÅSK och SOL! PUSS!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0