Pengaträd

Idag åkte vi på lite bad på jobbet. Med en stängd simhall för hela familjen har vi haft det supermysigt. Badat, duschat och fikat. Samtliga i familjen är nu trötta och slitna. Mannen och jag ska göra ett försök till att röja upp och hitta källan till att det luktar så förbannat illa i halva kåken. Jag vägrar sitta i köket tillfälligtvis för det stinker - usch och blä! Sen ska jag försöka hinna plugga lite på instuderingsfrågorna till PT-utbildningen. Bör ju starta nu om jag ska avar helt uppdaterad tills det är dags... Utöver detta påpekar min käre make för mig att det kom en ENORM räkning här om dagen. Jaså, svarar jag och ser frågande ut på honom. Det var ju märkligt, vad kan det vara för spännande? Inte spännande - bensinräkning. Åh, underbart! Nu får vi känna på Nybro-arbetandet!! Jag önskar mig ett pengaträd. Ett sånt som man kan plocka ner lite pengar till mat, kläder och annat skojigt. Pengar till levandet har vi, men det bli liksom det skojiga som får lida. Nå, vi står inte på ruinens brant, men ibland är det smärtsamt vad saker kostar och vad man får jobba för att överleva. En del saker har sin efterskalv och vi lever fortfarande med ett sedan jag kraschade bilen 2009. Nåja, det som inte dödar härdar och jag har lärt mig uppskatta det lilla i livet, omgivningen och det vi ges varje dag. Jag ska fram över föregå med gott exempel, spara min surt förvärvda pengar och smaska kanelgröt då jag inte har en matlåda att ta med mig till jobbet och tömma en dina frysen på allt gott vi har i denna. Fantasi och kreativitet så sparar man ett par slantar snabbt :-) Ibland får man vända ut-och-in på sig själv, men det slutar mer än ofta lyckligt! Nu ska inte jag älta mer denna fantastiskt soliga LÅNGFREDAG utan gå ut och njuta av solen på min fina altan, ge blommorna lite vatten och därefter ladda batterierna ihop med familej. PÅSKPUSSAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0