Frånvarande

Tiden har fått utvisa om jag egentligen behöver min blogg och om tiden finns i livet för skrivandet. Min hjärna har tusentals med funderingar och kanske behöver man behålla en del för sig själv... Vad vet jag!? Det är bara fint med mig, vi håller oss friska och undviker sjukdomar och annat skräp. På det personliga planet har jag laddat om för att orka med mig själv och mina så egenheter. Jag önskar så hett att vågen visade lite förbättringar och att motivationen var en ihållande faktor. Liksom så många andra gånger måste jag ge mig och inse att konstant är ett diffust och icke greppbart begrepp. Men jag överlever och inser att jag kommer på planera ihjäl mig till vilken nytta? Livet finns här och nu och bör fyllas med njutning i form av mat, träning samt nära och käras samvaro. Framtiden bjuder på så många underbar ögonblick, men för att uppleva dem måste man leve här och nu! Inte i det förgångna och inte i framtiden med all planering. Livet ska ju upplevas som en kollega till mig så visst sa. Min egna framtiden ser ljus ut. Jag älskar ju projekt och har i mitt lilla huvud ett roligt sånt på tapeten. Kanske kunde det finnas resurser till arbeta vidare med det, men dock håller jag det för mig själv en stund till. Lite vattengympa på Möte Hotell har jag hunnit med. Fantastiska kursdeltagare som ger SÅ mycket energi tillbaka varje gång man är där. Hur roligt som helst - och väldigt fina extrapengar :-) En intervju med Fitness Magazin som månadens prenumerant - kommer i juli (tror jag hon sa). Ska bli spännande! Jobbet flyter på, har fått gå upp i tid då det ploppar upp bebisar lite här och var. Det är faktiskt riktigt fint med lite extrapengar och jag trivs ju med helgjobb och alla härliga kunder man träffar. Fram till sista maj ligger det schemat. I juni har jag sköna 12 dagar i Stockholm att njuta av, det är då dags för en PT-utbildning som vi väntat på. Spännande, kul och även en del skrämmande. Utmaning kallar man det också. Även kött på benen. I helgen ska jag ge mig i kast med att plugga inför utbildningen, så jag vet att allt sitter innan. Umgås med kidzen och mysa med mannen. Men lite nytta är aldrig fel :-) Straxt ska jag mot jobbet, måste packa väskan och fixa maten (kroppkakor) i en matlåda. Kvällen bjuder på massa städ, BAS-pass och mer städ. Det gör inget - sen är det bara torsdag kvar och jag kan efter det njuta av 4 (FYRA!) lediga dagar. UNDERBART och vi hoppas på sol! Take good care - puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0