förundrad...

Idga är jag en smula förundra över livet, dess innehåll och människors levende. Ibland blir man liksom tagen på sängen över att det skapas problem över egentligen ingenting. Jag reflekterar över att det skapas osämja och irritation på jobbet. Ja, dte är ju inte så märkligt eftersom ingen människa lyssnar på varandra och alla ser det man säger som et hot, nedvärdernade eller på något annat sätt negativt. Varför? Jo, för man orkar inte lyssna, man hör det man vill höra. Ha ha, det är ju konstigt egentligen då alla vill precis samma sak.

Alla människor vill bli bättre, duktigare, mer underbara, fantastiska och på alla sätt falla in i en mall. Vet ni, det vill inte jag. Nä, tänker du då. du som känner mig, tänker också - detvar väl inger överraskande. Ha! Nä, förmodligen var det inte det, men vet ni vad jag tycker att jag förtjänar att vara bra, att bli något och att få göra det jag tycker är roligast i världen. Åh vet ni mer, jag ska njuta hela vägen till det blir så.

Äh, jag vet itne vad som flugit i mig, men jag en sån härlig positiv känsla i kroppen. Jag önskar att jag fick vakna med den känslan varje dag och att alla människor kunde få en liten bit av den kaka. Det liksom är varmt i kroppen och huvudet känns som smör av alla positiva saker jag funderar på. Jag fick på något sätt ett kvitto på att jag tänker rätt idag, en liten liten grej har gjort mig så glad. Jag hoppas att det ska få fortsätta på det spåret. Imorgon är en ny dag med nya utmaningar. Från och med idag är jag mamma när jag är mamma och instruktör när jag är instruktör. Jag har bestämt mig att livet levs bara en gång och nu ska det j-la göras fullt ut efter alla förutsättningar - lever du ditt liv som du vill?

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0