väntans tider

Det är i väntans tider jag och lilla skruttan går här hemma för att få veta hur operationen på prinsepojken ska gå. Klockan 10 är det sista budet om att det ska göra operationen. Vi hoppas så på detta för humöret är tydligen inte alls något vidare. Inga klistermärken i världen kunde tydligen få vårt stjärna på humör. Jag förstår honom, ingen frukost, iväg till sjukhuset denna superkalla morgon när man egentligenv ill leka med lillasyster och mamma. Nä, att han är sur det får man förstå.

I väntans tidner är det lätt att bara ligga i sängen och slappa. Jag har provat detta, men blir ju på tok för rastlös. Dessutom återkommer mina egna krämpor endast då jag ligger ner. Det blir städning! Tvättstugan är nu uppröjd, lite klistermärken på fina fötter ditsatta och tvätten är så när som undanplockad. Jag ska göra ett ryck i badrummet och på toan. Bädda våra sängr och torka av bordet och bänkskivorna i köket. Sen får jag nog väcka lilla prinsessan och se om hon vill ha lite mellis innan vi åker iväg på en mindre shoppingturne.

Så jag väntar, åh väntar! Vi får väl se hur det kommer gå...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0