vad gör du denna fredag?

Jag har gjort ett storkok med familjens egna köttfärssås. Eller, namnet är stulet och recptet eget.

Blandfärs
Rådjursfärs
Krossad tomat Orginal
Krossad tomat Vitlök
Lök
Oregano
Basilika
Buljongtärning
Rödvin
Salt
Svartpeppar
Kanel

Fräs löken mjuk, bryn köttfärsen. På med tomaten, koka upp. I med kryddor och vin. På med lock! Koka LÄNGE!! Ju längre desto bättre.

Tårta är inköpt - en ROSA prinsesstårta till vår prinsessa. Jag ska plocka fram hennes lilla 1-års ljus så vi är redo för kalasfirande. Hon har egna små skedar som vi nog ska passa på att använda också.

I present blir det en egen CD-spelare, en röd + att hon fått en massa nya kläder, stövlar, HelloKitty-mjukdjur. Snart kommer hon få en ny säng också... Eller ny och ny, det är storebror som får en ny säng och hon får hans. Så är det med syskon, man får allt dela lika!

Annars lägger jag denna vecka bakom mig. Det har varit mycket på jobbet de senaste veckorna så jag känner det behövs vila och lugn. Imorgon ska vi försöka ge oss på hemmets organisation och fortsätta uppstruktureringen av diverse grejer. Jag ger mig liksom aldrig ;-) Mysa med barnen och bara vara är verkligen prioritering denna helg. Härligt och underbart!

Njut av en fantastisk fredagskväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0