städmani mitt i stressen

Här hemma på FVG22 får frugan i huset ett anfall av städmani. Detta sker endast i stress, alltså i dessa dagar. Ikväll har jag samlat ihop två BERG av tvätt som behöver sorterad och vikas in. Jag har tömt en SOPSÄCK med skräp lite överallt i huset. Jag tvättar för glatta livet, röjer upp jackor, vantar, mössor, cykelhjälmar... I badrummet luktar det rengöringsmedel, i köket ligger snabeldraken redo för tjänstgöring. Jag behöver ordning och reda för att kunna jobba effektivt med "pappersgrejer".

Lilla prinsen sitter framför tv:n och myser med lite dricka. Han lyckade somna idag på vägen hem och gick inte att väcka. Med andra ord får man ha honom vaken en stund på kvällen. Mysigt med lite sällskap, trotts att jag röjer runt. Han bär lite leksaker och tittar med förvåning på mina tilltag i deras lekrum. Han såg med förvåning på sin mor när hon baxade ut fotöljen från tv-rummet. Hmm... Stress var det! Men prinsen mår fin fint efter operationen. Lilla prinsessan har feber efter 1-års vaccinationen, men sover trotts oväsen på grund av städtilltagen som vi/jag pysslar med.

Imorgon får det bli dammning, dammsugning av barnens rum samt att torka golven och skura badrumsgolvet. Känns helt okej! Skönt med lite fint inför partajandet i helgen, då kan man med gott samvete ligga i sängen en extra stund på söndagen.

Städfrening gör gott i dem flesta fall. Jag har en tendens att överdriva, jag hoppas att vara klar med mitt tilltag innan Grey's startar. Då kan jag se på tv, jobba med partyt i pauserna... Nu kallar tvätten på min uppmärksamhet, så jag återgår till den goda, städande hustrun (jag bör ju göra mig förtjänt av dem fina kläderna jag köpte mig idag).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0