söndagmorgon åh vips så var det tisdag ;)

Jag hade tänkt att jag skulle skriva något vettigt idag. jag vaknade av en dotter som ville ha mat och därefter verkar det vara omöjligt att somna om. Tyvärr har jag inget vettigt att tillägga denna kalla höstsöndagsmorgon. jag vränger mig emd lite långa sammanssatta ord och myser under mitt varma täcke. Kanske är det så att jag känner en smula huvudvärk komma smygande? Hmm, vätskebrist i vanlig ordning förmodar jag.

Igår var vi på ett mycket trevligt kalas för en glad 25-åring, min mans kusin firades med pompa och ståt. KUL! Dock en anningens trött. När huvudet landade på kudde runt halv elva somande jag ovaggad. Klockan 8 lämnade jag vårt hem och efter 2 pass och 6,5 timmes receptionsjobb samt 4 timmars kalas behövde jag tystnad och vila.

Idag jobbar min älskade man. Han gör sitt bästa för att skrapa ihop lite stålar till dem där tänderna han har fått en saftig nota på. Han är duktig, åh jag tror han längtar efter jobbet lite trotts att det är mysigt att vara hemma med bebisarna med. Jag ska jobba mellan 10-13... Barnens mormor och morfar gör idag en insats, kanske börjar dem lite smått med hängrännorna också... Jag ska gå upp och göra i ordning en sallad till dem, vi har en Västerbottenpaj till lunch (kvar från i fredags) så det är bara lite uderhållning och att värma pajen till kidzen. Vi kommer ju hem runt 13 båda två.

Ikväll skulle jag nog vilja se en film... Planerna tror jag tyvärr ligger på annat. Jag måste skriva ner allt vi ska ha och göra tilll Halloween. Fast just nu känns det lite jobbigt. Måla lite burkar, packa samman grejerna till Fixar-Madde, kalla över med Toastmastern om programen... Hugaligen, kvällen blir väl lång dem med!

Hoppas Ni får en UNDERBAR söndag, lediga med familjerna! Imorgon har vi en LEDIG dag tillsammans i familjen då det ska bakas, badas i simhallen, lekas på förskolan och grejas. Vi tar helt enkelt söndag på måndag och vips var det tisdag :-)

KRAMAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0