minus, minus...

Jag är i en mindre svacka med förkylningar, huvudvärk och allmänt gnäll. Åh jag fikar, myser och trycker i mig lite väl mycket gott. Det bör inte belönas med minus på den kära vågen, men se på F*N! Jag har trillat ner ett pinnhål till och står nu som delmålssegrare i BIGGEST LOSER KALMAR ;-) Eller min och Mijas lilla competition. Hon ska dock vinna minus 10 först, så jag står tillbaka och väntar på henne.

Jag har motivation, men mina kärast kumpan i detta drama har verkligen motivation till tusen, finess med träning som arbete och coacher i mentalträning. Jag vet inte hur jag ska toppa detta?!

Jag ska bjuda henne på en relaxeftermiddag med lite god räksallas, ettt glas kallt vin, mörk choklas, bubbelpool och solning. Jepp! Jag vet att det är precis den medicin hon behöver, en mamma som pysslar lite med henne för hon är ju trotts allt anledningen till att jag tar tag i min förkastliga kropp.

Utöver denna underbara tjeja har jag en hel rad med vänner som glatt hejjar på, skriver fina komentarer och kommer med hejjarrop. Jag är lite smått överväldigad över detta, men tacksam och en smula generad då alla verkar ha ett genuint intresse för någon annans lite märkliga liv.

Jag är så imponerad av alla som tränar och blir starka att efter dagens marathonjobbande på gymmet och att hjälpa goaste Åsas maxa i bänkpress har jag hittat en gnutta mer intresse för bröst. Eller musklerna i bröstet. Gud, jag minns en tid då jag också var svinstark och sysslade med bänkpress, flyes, bicepscurls, tricepspressar. Does were the days!! Kanske skulle man ta tag i sin styrketräningen?! Hmm... Det tål att funderas på...

Nu - VILA för att bli stark och frisk för mer träning!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0