liten fundering

Jag har en fundering...
När man tränar och stressar sin kropp på gränsen, hur länge orkar kroppen då att hålla på?
Svaret är säkert individuellt, men borde handla om återhämtningstid tänker jag. Med tillräcklig vila och mat bör kroppen kunna köra hårt igen och igen och igen.
Hur kommer det sig då att det går åt pipsvängen mångt om mycket?
Jag kanske helt enkelt behöver vila min kropp mer, men träna mer effektivt de pass jag tränar...
Frågan är då hur man skulle kunna undvika dipar...
Personligen är det alltid så att jag kör runt 5 veckor hårt, sen vill varken kroppen eller psyket mer. TRIST!
Jag "vilar" lika länge, sen är vi igång igen. Så snurrar det på. Succesivt blir de verkliga tränings
veckorna tuffare och en aktiva viloperioden lite mer aktiv. De går sakta.
Vilken funktion är det i kroppen som säger nej?
Varför säger den nej?
Är den utarmad?
Missar jag något med maten?
Tränar jag fel?
Beror det på psyket?
Är min mentala spärr så låg?
Jag ska sova på saken, just nu kan jag inte annat än låta saker bero och lyssna på en "vuvvig"kropp som ber om sömn, mat och fötterna i högläge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0