hittar motivationen

Jag letar som en galning denna dag efter humöret och motivationen. Dessa båda är som försvunna från jordens yta. Inte bara frustration efter lite motivation utan även efter att ha humöret att göra något åt det hela.

Hur gör man då när de skiter sig? Jo, man lägger sig 15 minuter i sängen för en powernap, går ut med familjen och fixar trädgårder (blommor som ska slängas, gräs som ska klippas och krattas), nattar barnen och dricker en kopp thé i soffan tillsammans med BIGGEST LOSER!

Jepp, medicinen som kommer få mig genom de närsma veckorna heter Jillian Michaels från Biggest Loser. En kvinna som kan, vill och vågar. Idag var det säsongsfinal och mannen som vann hade gått ner 55,5%. Allt är möjligt, en annan mannen började på 200kg och slutade tävlingen på 97kg. Fantastiska reslutat vilket får mina 10 kg att vara minimala. Dock icke att förakta!

Nu är jag pepp inför resten av veckan.
Här ska jobbas på efter helgens synder!
Mål - att inte gå upp något denna veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0