första dagen

Idag är det första dagen som mannen jobbar efter sin semester och sin pappaledighet. Kidsen och jag är hemma och håller stållningarna med då jag har VAB på sonen. Imorgon ska han opereras så vill vill inte ha mer snor och elände med oss hem från dagis. Vi vilar ut oss med tv, lite gott att äta och en runda på stan efter diverse grejer till Halloweenpartyt. Det känns märkligt att vi nästa vecka är i gång med vårt RIKTIGA liv. Vi ska vara två arbetande föräldrar med två små barn som går på dagis. Vi ska efter lite mer än 1 år ha två STORA löner och mindre tid än någonsin tillsammans. Jag undrar hur det ska gå, hur vi ska hinna...

Jag misstänker att det kommer handla om hur väl man planerar sina dagar. Jag är bra på sånt, i dem flesta fall blir det toppen, i andra får man slita lite mer och jag missar en del grejer. Well, min kära kalender är det som får bli livlinan.

Nu ska jag ta tag i dagens göromål så vi kommer någon stans. Det blir planera middag, leta fram telefonnummer till sjukhuset, mäta ramar och ringa fotografen, försöka öva på lite Body Step, handla kläder till Halloweenpartyt, äpplen och andra presenter till det ROSA BS-passet imorgon. Jepp, dagen fylld av utmaningar!


Kommentarer
Postat av: Bisan

Har inte bläddrat så mycket på din blogg, så vet ej vad för operation ,men önskar ändå lycka till.

Visst kommer tiden förändras när man är 2 som jobbar, har på sista tiden lärt mig att man ska ta vara på även dom små minutrarna tillsammans med sin respektive

Postat av: Mathilda

Jag fortsätter att vara här inne och läsa. Hoppas ni får en fin höst och att allt går bra med er pojke.



//Mathilda

2010-10-25 @ 14:52:44
URL: http://ingabeatha.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0