det är tisdagsmorgon

åh jag börjar dagen med att städa upp i köket efter en snabb frukost. Bäddar barnens sängar, plockar upp alla miljoner med prylar de sprider runt sig, slänger i en tvättmaskin, tar en dusch, torkar av borden röjer av med dammsugare, bäddar vår säng, får på mig lite kläder, borste genom håret åh tisdagen har bara börjat. Effektivitet kallas det åh sånt är jag bra på när barnen och mannen inte är hemma. Jag hinner med mängder med grejer och tycker det är roligt ända tills dem kommer he och vänder upp och ner på allt igen. Idag jobbar jag så jag slipper se eländet i eftermiddag. Just nu är det väldigt prydligt på de flesta håll.

Jag ska ladda vattenkokare för lite thé-vatten, snart anläder det besök. Väskan till jobbet ska också packas och lite lunchmat behövs plockas fram.

Från 13.30 ser dagen ut som de fletsa dagarna gör, simskola, mat, städa, pass, kassan och hem för att sova kl22. Dagen går fort när man har roligt, åh det kan man ju inte säga att man inte har på jobbet :-)

Näpp, lite grejer kvar att fixa med innan det kliver in besök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0