dagen gjort-lista med Bomber och allt!

Jag är ibland ruskigt effektiv. Kanske borde man dela upp sina att-göra-listor på flera dagar, men jag väljer att ta det på min lediga dag och göra allt som jag sparat på denna dag.

Jag har gjort ett festprogram, planerat aktiviteter, rustat en drinklista, försökt kontakta en trubadur, bokat underhållning, handlat plast, ringt om mer plast, lurat på en shoppinglista, hunnit kolla över kvällens BodyPump-pass. Jag har städat i hallen, köket, barnens rum... Åh så har jag nog säkert gjort något mer.

På min lista toppar dock att vi hamnade mitt i Kalmar City då man stängde av gatorna för att det var ett BOMBHOT mot något av någon. Lite skrämmande att det händer i lilla hålan Kalmar. Man kan knappt fatta det, vi har ju liksom bara under uppbyggnad kycklingarena, ett nyöppnat MAX och en råttfylld simhall, så varflr i jösse namn väljer man att bombhota något i Kalmar? Inte ens löning har varit så det kan knappast varit för pengarna. Jag är fundersam, nyfiken och förväntansful på nästa nyhetssändning.

Vad jag INTE gjort idag är sköt maten eller drickandet. Jag är en slarver och jag får åter igen hoppas och be för att träningen som jag lyckats genomföra räcker för att inte gå upp i vikt. Jag skulle behöva att stanna på +-0, dock har jag svårt att tro det ska räcka denna veckan... Well, jag jobbar imorgon kväll så då får vi se hur det ska gå. En hel helg på jobbet kommer också göra sitt till, bara gröt och massor av gående. Kanske hiner jag till och med träna på morgonen innan det drar igårn. 30 minuter löpning låter inte så illa va?

Nu ska vi försöka få barnen att äta, invänta farfar som ska försöka laga dörrhantaget, att pappan drar på träning, mormor och morfar som ska passa barnen när jag kör BP-pass. Sen ska jag krama kudden och hoppas på en lugn natt med feberfria barn som sover stilla i sina sängar.

HÖRS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0