backfire

Det är en smula bakslag i min viktminskning. Plus 0,5kg och det gör mig en smula missmodig. Magen står som en ballong och det värker frenetiskt i den samma. Kan inte begripa vad det är för något som håller mig som gisslan i flera dagar. Stress? Jo, det kan kanske vara så. Mina fötter är dessutom som sm Hobbit-fötter, runda och svullna med massa vatten.

I morse kunde jag utan problem ta på mig mina stövlar och gå i dem, ikväll är det så tajt att jag knappt fick upp dragkedjan. Vätskefylld ballong kallas det. Blä!

Annars har jag försökt vila, sova och hitta fokus. Jag måste säga att motivationen tryter ordentligt. Dem där 6 första veckorna var så himla roliga, peppande och på alla sätt och viss bra. De tre efterföljande har varit mer eller mindre katastrof. Skräpmat, fika, bullar, mackor på kvällen och allt för lite träning. KATASTROF står det att läsa efter detta. Imorgon ska jag moppa gymet golv, fixa roddarna, torka av maskiner med desiyt och springa 30 minuter. Sen är det öset hela dagen, provträningar, städ och kassajobbande. Klockan 18 är det slut för dagen och jag ska hem och kura i soffan med en räksallad tänkte jag. En kopp thé och tidigt i säng. Eventuellt unnar jag mig lite solning innan lördagskvällen slår emot mig. Barnen befinner sig på Öland hos farmor och farfar imorgn kväll och mannen på resande fot med innebandyn. Ensam mamma :-)

Nu ska jag lägga huvudet på kudden för att försöka arbeta upp motivationen inför kommande arbetsvecka/VAB-vecka. Lilla prinsen opereras på tisdag... Hmm, vi tar det då.

Sov gott vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0