uppåt

Idag ska bli en bra dag. Jag jobbar på det. Trycker i mig lite panodil och går iväg emd barnen til dagis. Håret på ända och huvudet på en annan planet, men sovit har jag. Jag somnade på under 5 minuter igår kväll och visste inte vad klockan var när jag vaknade till imorse av att Noomi gnällde på sitt rum.

Jag tänker bli frisk under dagen, jag tänker röja upp den sista tvätten och jag tänker börja skriva på min simlärartenta. Först sk jag få kidzen att bli lite uppåt. Det bråkas som vanligt, men jag antar att det är syskonkärlek...

Under dagen hoppas jag på ett telefonsamtal. När jag borstade tänderna för 30 minuter sedan funderade jag på om det kunde komma något positivt ur det åh det är klart det skulle kunna. Det vore ju fantastiskt roligt, men föga troligt. Man säger ju att hoppet är det sista som lämnar människan...

Jag ska försöka samla mig med min kalender, se över kommande veckor. Konstigt att man ska vara så upptagen när man är tvåbarnsförälder, men upptagen är ordet. Virrig blir man åh särskilt stresstålig vill jag inte påstå att jag är, men man överlever.

Nu ska vi påbörja fas tre av morgonbestyren - PÅKLÄDNINGEN! Jo, dem ska vara p dagis om en timme, men vi ska gå till dagis idag och jag mår ju inget vidare så då tar det en stund. Sen går inte min treåring särskilt fort nu för tiden. Det ska lekas, plockas pinnar och styras. Samt att klä på mina små troll tar sin lilla tid.

På återseende med, då med en förhoppningar om UPPLYFTADE rapportering :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0