underhållning

Jag ska idag göra lite underhållning av min arma, febriga kropp vilken säger ifrån då jag för dryga timmen sedan lämnade ina guldklimpar på dagis och promenreade hem. Hjärtat rusar iväg och just i detta nu känner jag mig lite yr. Det är nog bäst jag försöker sova en stund, kanske kan man unna sig en varm dusch och lite mjukgörande lotion... Något gott att äta, varm thé, film och filt får vara dem stora planerna.

Jag tror på att lyssna på kroppen, då mår man bäst. Jag läste en artikel om Annika Jankell igår och det fick mig att fundera på hur man lever sitt liv. Man måste hitta sin väg i livet, sin tro och sina värderingar och på något sätt bygga upp sig innifrån. Annika Jankell lever ett liv som för mig känns som en fot i var land av ytterligheterna, men hon har balans. Det bli lagom dos av allt. Sverige är ju ett lagomland, kliver man utanför ramarna hamnar man i blåsvädret. I hälsans land finns det inga ramar förutom dina egna. Ibland kan det vara nyttigt att kliva utanför sina ramar och se på sitt verk. Att utvärdera sitt liv och hitta nya vägar för att komma vidare.

Jag ska leta fokus inåt, hitta tillbaka till mig själv och ser vart vi är på väg. Hur hittar man balans? Känns som en stor fråga, övergripande om livet. Jag ska börja med underhåll av mig själv och jobba bort den onda klumpen i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0