freni

Ibland blir det en sån där dag som går i sockertecknet samt fixardag.
Jag har slarvar ENORMT med maten idag, ingen koll alls på vad och när den intagit, men jag känner det kan få bli så ibland när man är duktig på andra sätt.
Jag har effektiviserat mig genom att ständigt vara på gång med tvättandet, städandet, plockandet, dammandet, röjandet. Utöver denna städfreni som uppståt har jag också fått ett näst intill maniskt behov av att träna med vikter. Herre min tid så roligt att bygga lite muskler. Det finns en risk för att Arnold S ligger illa till... Eller?
Roligt, spännande och tungt är vad det är med styrketräning. Man bränner kalorier dygnet runt om man har mer muskler. Det är väldigt, väldigt bra för en sån som mig som har dryga 4 kilo kvar till mål. Som jag längtar!! Men jag slarvar och kunde nog gott varit i mål nu om jag ansträngt mig. Jag har kanske inte direkt lidit av dietfreni.
Nu kommer det en svår tid. En tid med pepparkakor, kola, lussebullar, must och massa annat gott. Jag är kanske inte så supersvag för det nämnda inna, min störrsta svaghet är all mat, köttbullar, kroppkakor, Janssons, sill och lax samt allt annat. Jag kan äta som en hel arme, vilket betyder att efter jul har jag MASSA att jobba på.
I jul ska jag och min själ ha frid. Jag ska ha semester i 3 VECKOR och jag ska bara träna roliga grejer för min egen del. Inget instruerande, inget jobbande, inget grejande. BARA VILA! Det kommer bli helt amazing! Som jag längtar, endast tre veckor kvar av simskolan, pass och kvällsjobbande. Sen jul, nyår, trettonhelg, mat, ledigt, barnmys, pulka, skridsko åh NJUTA!
Jag ska ha hälsofreni för kropp och själ!
See ya babes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0