veckans träning...

Jaha, så då är det ny vecka i antågan och det är lika bra jag förbereder mig. Den där j-la vågen visade ju inte direkt några positiva besked så det vore kanske bra att hugga tag i saker och ting rejält, som alla måndagar...

Denna veckan är planen att hinna med följande;

Måndag: Promenad + Styrketräning
Tisdag: Promenad + Vattengympa
Onsdag: BodyStep + Promenad
Torsdag: Promenad + Indoorwalking + Core + Styrketräning
Fredag: Vila... Bio med tjejerna - SATC 2
Lördag: Vattengympa-pass... (Om det inte går att byta bort...)
Söndag: Styrketräning

Sen får det bli ett ALVARLIGT försök att fixa till maten. Hur svårt kan det vara egentligen? Efter Core i torsdags och BodyPump i lördags är det ett faktum hur dåligt tränad jag är. Även hur dåligt karaktär jag bestitter då jag ständigt letar efter en anlednng till att slippa träna. Jag har liksom ingen som smiskar mig på fingrarna. I alla fall ingen som jag har tillräckligt med respekt för.

Vet inte vad jag som ska sägas om det här. Jag bör väl gå ner de där kilona för att saker och ting ska bli lättare, jag ska må bättre osv. men det är verkligen svårt att göra det då ingen annan verkar kunna säga något i stil med "jo, det är vettigt och bra för dig" utan istället blir det "men du är ju så fin", "det behöver du väl inte", mm. Jo, det behöver jag för jag vill vara smal och snygg och vältränad. Min vikt är väl kanske inte det man ska fundera mest på, men det skadade inte att plocka bort på den.

Mest handlar det nog om mitt tålamod, att jag vill vara klar nu och att det inte finns några genvägar. Man kan liksom inte fuska sig till en bättre hälsa, smalare midja, snyggare rumpa och att väga mindre. Siffror är siffror och dem ljuger sällan eller aldrig för en. Vågen visar det den gör och jag kan inte låta bli att bli en smula deppig över det. Måttbandet gör det samma och ingen annan än mig själv finns att skylla på. Man kan sluta med både läsk, smörgåsar och annat skit, men det är svårt och omotiverande. Jag måste väl fylla tiden jag pyssla med mat med något annat.... Vad det nu ska vara? Promenader kanske!? Surfa kan jag knappas göra mer, då blir jag väl dum i huvudet... Men jag ska nog börja med att rensa ur mina skåp här hemma. Ett i taget och organisera upp saker och ting. Det tar nog ungefär liks lång tid som det kommer ta att gå ner 10 kilo. I alla fall om det ska vara som med allt annat jag ska göra. Nåja, jag håller mig vid hopp om att jag ska nå mitt första mål innan midsommar, men då får jag nog banne mig lägga manken till.

Nu ska jag vila min hjärna och mina fingrar. Take care!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0