skiter i fredagsmys - mer läxor åt folket...

Jo, men det är i allra högsta grad sanning. Medan mina vänner fredagsmyser med sina pojk-/flickvänner eller dricker goda drinkar sitter jag här och pluggar och gör ett litet avbrott för att uppdatera er på min skittråkiga värld.

Jag kan inte fatta att man kommer på en så j-la korkade idéer som att man ska skriva en massa uppsatser om samma saker i flera olika varianter. Jag kan inte låta bli att skratta och tycka det är oerhört patetiskt. Dock är det ännu mer patetiskt av mig att jag inte är klar med alla grejer i tid utan får sitta här en fredagskväll och lyssna på när tvättmaskinen går varm, barnen sover supersöt, mannen slappar framför tv:n och jag glor rakt in i datorn med en sur min. Inget vidare värst planerat kan jag inte påstå.

Nu har jag dock tagit mig i skinnet och fixat så min älskade bruna vän ska hjälpa mig imorgon bitti och filma. Egentligen skulle det blivit ett nytt pass imorgon, men eftersom jag ska filma vill jag vara säker och duktig, så då får de allt ta att jag kör samma variant en gång till!

Jag har lämnat in en uppgift idag, hoppas på godkänt och att min kära utvärderare / feedback-kompis ska göra ett bra jobb åt mig... Jag är lite osäker, men jag ska ikväll maila honom min uppgift och hoppas på att han kan engagera sig i det hela. Jag avskyr ju datorer och allt annat som kan tänkas ha med det hela att göra, dock är kursen jag läser helt beroende av nätet och mitt engagemang... Kan ni tänka er hur det går då? Jo, det är sant - käpprätt åt helvete kan man säga. Disciplin och tråkiga uppgifter går liksom inte hand i hand. Slänger man sen i en massa konstiga tekniska uppgifter på det har man liksom tappat mitt intresse för länge sen!

Nu ska jag re i min uppgift som ska lämnas in ikväll hade jag tänkt... Eller vara så gott som klar i alla fall. Måste bränna ut en skiva och hoppas min kära kompis har en brevlåda man kan skicka den till ;-)

Ha en j-ligt skön fredagskväll, jag ska plugga så tyck inte synd om mig... Eller, jo gör det för då känns det kanske lite lättare.

Puss på er i stormen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0