nya lampor...

Idag har vi fått upp lite fler lampor ut på framsidan - Super tack till svärfar! Sen har jag planterat i blomlådorna, mannen har klippt gräset, fixat grinden och lagt gödning på gräsmattan. Dessutom har jag gjort små fina stenar med snälla ord som jag lagt i miina krukor. Kollade på MAIRO för att köpa liknande, men det är ju skitdyrt för en sten med lite text på. Dessutom är der roligare att göra dem själv, så sagt och gjort. En vattefast svart penna och lite fina vita sjöstenar - vips så har man gjort "konst".

Oavsett så blev det snyggt, men jag fattar inte vart alla mina blommor/växter tog vägen för 350kr, för det syns knappt att jag har fixat till ute. Får bli en tur till Öland och handla lite mer växter och pynta vidare. Jag tror mig kunna hitta minst 4 krukor till i garaget och nått spännande kan man väl sätta i dem. Vore roligt med röda flitiga lisa, en liten röd ros kanske eller röd våreld... hmmm... vi får se... Kanske en röd pelagon...

Jordgubbsplantor ska jag ha, lite sallad och några morötter är ljuvligt, rabarber och gräslök måste finnas i var mans trädgård. Jo då, Viggos och min lilla köksträdgård kommer nog bli bra. För att det ska växa ordentligt i mina lådor har jag botaniserat fram fönster att ha ovanpå... Hmm... Har man inte jobb så skaffar man sig sannerligen!

Underbara älskade hus med jobb för oss resten av livet. Tänk så tokigt det är att bli vuxen, inte nog med att man ska jobba för att tjäna pengar så familjen överlver, man skaffar sig MASSA extra jobb då man köper hus med trädgård. Det tål att älska att vara upptagen, ledighet är för veklingar!

Min mamma säger att jag kommer älska att påta i trädgården när jag blir äldre. Har svårt att se det framför mig, men kanske, kanske. Man ska ju aldrig säga aldrig, det sa jag ju om hus och det fick jag ju ändra på. Där vi bor blir det lite hysterisk att ha det fint i trädgården på ett ledigt sätt. Herre jösses! Men det bor mest pensionärer här som ÄLSKAR sina trädgårdar och har all tid i världen. Jag bör väl släppa kravlistan och njuta - dock svårt när man ser alla gå förbi och peka. Man undrar ju vad de säger om vårt lilla slott...

Nu ska jag göra fler måsten! Till helgen blir det mer pyssel ute och inne, nu blir det lite skolarbete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0