när det händer...

När det händer... Att det vänder, då är det allt roligt att vara med. Idag började dagen tröttsamt och segt. Jag längtade oerhört efter min kära säng, men med två kids kan ni ju tänka er att det är sällsynt med sovmorgon. Jag försökte helt enkelt vända på trenden och började röja här hemma som en besatt. Vädrat, tvättat, dammsugit och fixat. Kanske, kanske blir det ordning.

Efter det så suckade jag deprimerat över min onda fot. Hur faan ska jag bli snygg innan midsommar om jag inte tar tag i min träning med det samma?! Sitta på röven är inte en metod som funkat innan, där av tror jag inte den kommer funka särskilt bra i framtiden heller. Kan det bli värre... Nä, inte så himla troligt, åh när erbjudandet kom om lite träning som kan passa en öm fot var jag inte den som tackade nej!

Jag var på pass för min söta Mija och körde både Indoor-walking, som ni bara måste prova ni som inte har, och pressade magen med lite Core (oinvigda - det är magträning). Som avslutning pumpade jag min axlar och njuter nu av vetskapen om träningsvärk i dessa skall smyga på mig.

Helt oväntat åkte jag hem med en härlig känsla i magen. Jag riktigt längtar till mitt nästa pass på gymmet med en massa tunga vikter och för att inte tala om när det blir indoor-walking. Superkul!! Bulldegen på magen ska här med trimmas, jag känner att jag har bra mycket mer att ge och behöver stärka upp min mage och min rygg rejält. Flåset kan jag ge godkänt på, men bode väl så vara efter all step, min styrka är dock obefintlig. Time to get STRONG!

Imorgon ska jag göra en funderare på hur det ska gå till, men nog fasiken ska det kunna klämas in lite mer överkroppsträning... Jag är ingen pinne direkt, det finns att ta av, men det vore himla trevligt med synliga, fina muskler... Jag tycker linnen sitter så fint då... Så nu j-la ska jag öva på mina armhävningar på tå, dips, chins och annat smått och gott. Men man behöver PEPP! för att använda ett av min kära Mijas favoritord - Can I please get some!!!

Nu ska jag dock sova i min nybäddade säng i mitt rena fina hus och fundera på hur jag ska lägga upp det här...

Puss på Er! Åh vet Ni, bästa träningen är den som blir av!!!!

Kommentarer
Postat av: mija

vet du, du har alltid mycket mer pepp inom dej än du tror.

Å du, du är söt!

2010-05-27 @ 19:54:11
URL: http://lifeofm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0