loppis...

Idag mina vänner har vi sålt en massa grejer som vi i familjen vill kalla skräp och slänga, men som för andra är riktiga fynd. Vi har kommit en bra bit på väg på Viggos fina ÅRSKORT på LEO's Lekland. Det måste vara hans absoluta favvoritställe i hela världen och nu ska vi köpa ett kort för att han och hans pappa ska kunna leka hur mycket de vill. Jo, jag tycker det är roligt också, men har blivit så ruskigt yr när jag åkt en massa karuseller. Det bästa är att lilla Noomi-no verkar gilla att leka där med, så i framtiden blir det nog ett kort till henne också...

Det är ju inte utan att man fyndar lite själv också när man säljer grejer. Man behöver ju sannerligen köpa loss lite skit med :-) Dagens fynd blev en ny-ny kortärmad rosa-röd pyjamas á 20 kr till Noomi, en härlig resväska till Viggo 40 pix, en liten kundvagn i plast till Noomi för 30 riksdaler, en ganska stor lastbil (djurbil tror jag det kallas) för endast 50 kronor till Viggo, UNDERBARA vaniljbullar (som är slut) för endast 30 kr och Viggo fyndade även 2 mindre bilar för 5kr/st. Jag köpte mig en Cowboy-hatt att ha på mig då jag släpper det nya BodyStep-passet, endast 10kr och en superhäftig plastväska för 5 kr. Ungefärliga 200kr tror jag vi spenderade + 200kr på borden.

En mycket rolig dag i solen, säkert återkommer vi i augusti med lite mer grejer. Jag vill gärna sälja lite kläder från både mig, barnen och mannen men till denna gången hann vi inte med att fixa med det. Nu har jag iaf. lite tips på hur man kan göra med grejerna för att de ska hålla sig rena. En mamma hade plastat alla kläderna och lagt dem i lådor färdigsorterat och med storlek och pris utanpå påsarna. Ett smart sätt att själv kunna hålla ordning på grejerna samt att de inte blir så smutsiga som när dem ligger framme och folk plockar i dem. Tyvärr sålde jag inte Babygymmet eller Barnvagnen, men jag hoppas att det ska gå att fixa i veckan på Blocket. Även Soffan gör sig påmind, den får vi hoppas någon vill ha.

Imorgon är det måndag vilket innebär en hel massa grejer att fixa med. Först ska Viggo lämnas på dagis, sen ska Noomi och jag köpa present till fröknarna på dagis, hälsa på Magda, hem för lunch, Nisse och Viggo ska besikta bilen, grillfest på dagis sen eftermiddag, jag kör BS-pass på gymmet på kvällen. Fullt ös... Gud i himmelen! Nu längtar jag till tisdag, då ska jag och underbara kryp-Noomi passa på att vila oss ordentligt.

Pusselipuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0