kaos... trött... irriterad...

ATt ha ett hem i städigt kaos får mig att bli så trött och när man blir trött då blir maninte lite irriterad vill jag lova. I samband med att jag dessutom försöker minska på godis och fetmat blir jag inte mindre irriterad. Just i denna dag känner jag mig trött och orkeslös över en röra som verka vara konstant. Det verkar bara vara mig det stör att kläderna växer på ett berg, skorna samlar ihop sig innanför dörren, leksakerna verkar krypa ur sina backar...

Rörigt hemma gör att det blir rörigt överallt - det tycker jag i alla fall. Just nu ligger det massa böcker på golvet på kontoret, vilka måste plockas in i skåpen, som behöver städas och rensas. Kläderna fyller tvättkorgen till taket. Hu så tröttsamt det där och när det kommer till att försöka hålla ordning är nog inte jag den som prioritera det i första hand... Dock är min plan att organisera upp en del innan det är dags att belöna sig med men liten tv-stund. Suck!

Så mina vänner, i helgen ska vi införskaffa överskåp till kontoret (över skrivbordet använder man ju änd inte utrymmet och förvaring får man nog aldrig för mycket av...) och jag hoppas på ordning och reda när dem är uppsatta.

Tänk om man kunde sortera bland allt sitt skit och nöja sig med lite grejer. Suck så mycket prylar man har. Så nu ska vi röja, sonen bada och därefter får man vila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0