dunder och brak...

Det är ju hopplöst det här med sömn. Gissa vem som lägger sig runt 22-tiden på en härlig torsdagskväll för att verkligen få sova ut? Jodå, jätte flitigt efter all träning. Men stället bjuder vädret mig ett spratt och sätter igång med värsta regn- och åskvädret så jag håller på att hoppa ur sänge. Allvarligt - hur tänkte dem där uppe nu?

Det värsta är att resten av familjen somver söt som små grisa och endast jag sitter upp och tycker minsann det är obehagligt. Fy! Jag har aldrig gillat åska oska, regn är mysigt oc behövs för att vi ska få ha det grönst och skönt. Men ett stort NEJ TACK, MEN TACK ÄNDÅ om åska erbjuds på vädermenyn.

SÅ nu sitter jag här och drog just en kraftig gäsp. Jag gissar på att mina små söta kommer vakna om 45 minuter så jag ska slänga mig ner bland bolstrena och försöka ge mig själv lite kraftsömn. Dagen till ära ska vi på lekstund hos kompisar så det gäller att ha laddat upp sina batterier ordentligt. I eftermiddag jobbar jag på gymmet med en full bokningslista (om det inte ändrar sig under dagen) och även här kan hela hjärna behöva vara samlad. Det brukar finnas gott om utmaningar bland kunderna... Har jag tur kanske jag hinner sola på min lunch på jobbet eller innan... Träna vore också trevligt, men jag ska avstå med tanke på de tre klasser som väntar på söndag.

Nu - sömn ett litet tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0